Historia

żródło: autokult.pl

Honda Prelude IV - preludium japońskiej motoryzacji | Lekcja historii

Po pierwszej lekcji na temat samochodu prawie unikalnego, czas na prezentację czegoś bardziej dostępnego i znanego z polskich ulic, także z Japonii.  W Kraju Kwitnącej Wiśni mawiano, że jeśli Civic jest zbyt mało elegancki a Accord zbyt mało sportowy, to należy wybrać model Prelude. Teraz w salonie nie mamy takiej możliwości, w obecnej ofercie Hondy tego kultowego modelu zabrakło. Zajmijmy się więc czwartą (przedostatnią) generacją Prelude, uznawaną za najwybitniejszą i najciekawszą z serii.

Honda CR-Z od HKS – poprawić po Hondzie

Prelude IV weszła do produkcji w 1991 roku, w swoim ojczystym kraju od razu pozyskała rzeszę fanów. Futurystyczny jak na owe czasy design, przeniesiony w formie bardzo bliskiej wersji koncepcyjnej przykuwał uwagę dość skutecznie. Sylwetka auta była bardzo charakterystyczna, długa, przetłoczona, masywna maska, podłużne reflektory przednie obok których znajdowały się wloty powietrza i rozdzielający je ostry róg, przechodzący agresywnymi liniami do krótkiego, lekko uniesionego tyłu, gdzie trójkątne lampy dodawały animuszu i sportowego charakteru.

Użytkownik